Thursday 13 July 2017

Vlakom do Chiang Mai

(seriál "Epická Cesta 2017", časť 3., 13.07.17) Nadherná predstava o pohodlnom cestovaní vlakom na Sever Thajska sa rozplynula ako obláčik. Denný vlak z Bangkoku do Chiang Mai v 2. triede bol prešlapom vedľa.

Cesta Vlakom
Pôvodne ma k ceste vlakom do Chiang Mai inšpiroval článok v Thajských Novinách Bangkok Post (pôvodný článok bol nahradený), vraj dostali nové vozne. Bez vážneho plánovania sa znenazdajky vynoril aj dátum výletu. Mali to byť sice tri týždne, nakoniec sú to necelé dva, ale to je už iný príbeh. Lístky sa dajú kúpiť cez internet na stránke Thajských Železníc, dostupnosť som zbežne skontroloval, čo by sa snáď mohlo pokaziť? ....z večera do rána lístky vypredali, nie len na deň kedy som chcel cestovať ale deň pred i po. Jedine čo bolo dostupné, bola 2. trieda na denný vlak. Začal som sa o vec viac zaujímať. Takže nové vozne dostal iba jeden vlak, ten jazdí iba v noci. Denný vlak prvú triedu nemá vôbec. Ok, potešil som sa na panomarata prechodom cez hory. Cena lístku je pohodlných 641THB, čo zahŕňa miestenku, obed a 2 "svačiny". Vlak nemá jedálenský vozeň, zato je v ňom stevardka.

(Servírovanie "raňajok", sladká žemľa s teplým nápojom.)

Výrážame o 8:29 ráno, cesta má trvať 11 hodín. Vlak je silno klimatizovaný, sedenie ok, elektrické zásuvky dostupné, tak som začal písať tento blog :))).
Meškanie
Vlak ma celkovo 20 zástaviek, z toho prvých 6 je ešte stále v Bangkoku. Tu si začínam všímať, stojíme nejako moc často a dlho, avšak ani nie na zástavkach ale čakáme ne trati. Prvá zastávka mimo hlavného mesta je Phra Nakhon Si Ayutthaya (odporúčam vlak využiť na návtševu tohto historického parku patriaceho medzi UNESCO Dedičstvo). Vlak sa rozbieha, podávajú raňajky, snáď už to bude dobré.... Cesta nezáživná, využívam ju na písanie blogu, čítanie eBook, pozeranie prednášok na Youtube. Podávajú obed. Všetko sedí, všetko hrá i vzduch unikajúci z tlakovej hadice spájajúcej vozne.
(Obed o 12tej.)

Okolo 15:30 prichádzame na stanicu Sila At, zisťujem že vlak ma meškanie hodinu. Zrazu náš vozeň odpoja, vraj mamé čakať na iný vlak, kde nás znova pripoja, prestývka 30 minút. Hadicu zatiaľ opravili aj si krátim čas druhým obedom v staničnej reštaurácii. Tým to však neskončilo. Celkové meškanie vlaku bolo 3 hodiny, do hornatého úseku sme vstúpili okolo 18:00, tma začala krátko po 19:00. Z panorám nič nebolo. Zostala nám únava, zima, a plačúce decko. Dorazili sme do Chiang Mai o 22:30. Musím však odceniť železnicu, ako sa meškanie stupňovalo zorganizovali extra večeru o 18:00, ktorú nám naložili v jednej z posledných staníc.

Ubytovanie v Chiang Mai
Príchod do Chiang Mai prebohol v poriadku na stanici čakali taxíky i miestne "autobusy" Songthiew. Do jedného z nich sme naskočili a nechali sa zavieť k hotelu za 50THB/osoba. Taxíky v Thajsku okrem Bangkoku nepoužívam, iba tam Vám zapnú taxa-meter, ale Songthiew sú fajn, dá sa im veriť pokým sa zveziete s domácimi. Hotel som si vybral boutique štýl, Hotel Des Artists Ping Silhouette, na základe odporúčania fancy web portálu o novinkách v Bangkoku a Thajsku.
(Boutique čínsky štýl.)
Už viem že "boutique" znamená že všetko je malé i izba, ale účet je veľky, lebo všetko je art a personál preto zásadne nerozpráva po Anglicky, ani Thajsky ale Čínsky a Mjanmarsky. Večera "no", drink po namáhavom dni na dobrú noc "no", nejaký film na obrovskom LCD cez celú stenu "no" (žiaden signál). Všetko zachránili raňajky.
(Boutique raňajky.)

A ranné posedenie v záhrade na káve.
(Káááva.)

Hotel neodporúčam pre jeho ubytovanie. Ale stojí za to zastaviť sa v jeho reštarácii a vynikajúcej čajovni. Veľa štastia, Andrej :)