Thursday 20 July 2017

Prenájom motoriek v Chiang Mai a zahrievacia jazda



(seriál "Epická Cesta 2017", časť 4., 19.07.17) Konečne sa dostávame k jadru výletu. Zaobstaranie si motoriek a skutočne vyraziť na Epickú Cestu. Pôvodná myšlienka Epickej Cesty vznikla minulý rok v Novembri a mala byť vo Vietname. Začiatok bol plánovaný na 15.1.2017 v Ho Chi Minhovom meste "HCMC", kde sme mali kúpiť motorky Honda Win 110cc a cestovať takmer 1500km na sever do Hanoi. Tam sme ich chceli predať. Mali sme ísť traja, motorkársky párik zo Slovenska a ja. V čase plánovanie som ešte nemal žiadne skúsenosti s manuálnou motorkou. Pripravil som intinerár cesty, zohnal kontakt na "predavača" motoriek v HCMC od inej Slovenky ktorá tam žila a všetko dohodol. Bol iba December 2016  keď ma dlhoročný "párik" prekvapil ich rozchodom, motanicami až zrušením cesty. Nič to, ďalej som pokračoval v mojom predsavzatí naučiť sa v roku 2017 jazdiť na "veľkej" motorke, stať sa chlapom. 

Moja prvá motorka
V Januári 2017 som teda vošiel s odhodlaním do predajne Honda na ostrove Samui a kúpil si Hondu MSX 125cc s manuálnym radením. Pcha, prvé dva dni bolo po romantike, nevedel som sa pohnúť z miesta. Proste som sa nevedeľ rozbehnúť s použitím spojky! 
(Moja "Samuiská" Honda MSX 125cc.)

Pod dvoch dňoch som si spomenul, kedysi som bol "Í'Tčkar", k problému sa treba postaviť racionálne a že na Youtube by o tom mohlo býť nejaké video :). Boli, síce všetky o veľkých motorkách kde rozbehnutie vyzeralo veľmi jednoducho dokonca bez použitia plynu. Všimol som si však jednu vec, borci sa so spojkou hrajú v jej hornej úvrati a záber prebieha asi na 1mm dráhy pohybu ručnej páčky spojky. Idem von pred dom, sadnem na motorku a naozaj ide to! Našiel som kde spojka zaberá, chvíľu si to skúšal a čoskoro som sa bez problémov rozbehol. Ešte v ten deň som vyrazil do mesta Chaweng. Nádhera, som chlap :).

Prejájom motorky v Chiang Mai
Druhý krát myšlienka road tripu na motorkách vzkrsla na jar v Nemecku. Ako prichádzalo leto, veľká časť miestnych vytiahla motorky, nádherné Baworáky. Zamiloval som sa. Vedel som, že v Thajsku existuje vraj kdesi na severe slávny okruh motorkárov. Krátkym prieskumom na Lonely Planet, Trip Advisore a Googli som zostavil itinerár výletu, dohodol sa s pritateľkov kedy si môže zobrať voľno v práci a zistil od thajskej čiňanky z Chiang Mai, ktorá pre ňu pracuje, kde zohnať motorky. Odporučila Bikky shop  Komunikácia cez telefón z majiteľom požičovne bola na úrovni, i keď po anglicky moc nevie, ponuka motoriek je pestrá. Mal som z toho dobrý pocit. Urobil som rezerváciu pre 2 motorky Yamaha MT-03 300cc. Zatiaľ nebolo treba nič platiť, odporučila nás známa...
(Bikkyho shop v Chiang Mai. Prevažná časť moto-parku je vo vnútry).
Pocit bol ešte lepší keď sme dorazili do požičovne. Kopec personálu, asistetnky vybavovali nové rezervácie cez telefón, prípadne uzatvárali nové zmluvy o prejájme s prichádzajucími záznikmi. Skupina chalanov, technikov, zas kontrolova motorky pri výdaji a preberaní. Mr. Bikky sedel bez slova bokom, všetko sledoval. Pozdravili sme sa pohľadom, bolo pochopené. Naše motorky nás čakali pripravené. Mohli sme si ich vyskúsať na parkovisku vedľa, dokonca porovnať aj s inými Kawasaki, či menej výkonými Yamahami. Už pred cestou som si požičial na Samui Kawasaki Z250. Z Yamahy som mal oveľa lepší pocit - posed i ovládateľnosť. Sokojný s našim výberom som zaplatil 7700THB za každú motorku na 8 dní, plus pas a 10 000THB ako zálohu voči poškodeniu či odcudzeniu. Bikky ponúka i dodatočný servis, vyzdvihnutie z hotelu, dovoz motorky na hotel, prenájom či vrátenie motorky na letisku. Všetko je v rámci ceny prenájmu, žiadne ďaľšie skryté poplatky. My sme sa nechali priviesť z hotela do "výdajne" a na konci prenájmu sme sa rozhodli odovzdať motorky na letisku tesne pred odletom...

Prvá zastávka
Prvá jazda smeruje do Fang miernou obchádzkou po cestách číslo 118 a 109, cieľom je zoznámemie sa s motorkami na 160km dlhej trase. Hlavným návšteva budhistického mnícha, ctihodného Clyda Jarudhammoma, ktorý nás pozval na prehliadku skromného Vipassana meditačného centra pri chráme Sriboonruang. V meste Fang prespíme milom rodinnom hotely Phumanee. Do chrámu sa vydávame na druhý deň pred obedom...
(Ctihodný Ajahn Clyde Jarudhammom.)

Ctihodný Clyde Jarudhammom je mníchom od roku 2012, vysvätený bol práve v chráme Sriboonruang. Spoznali sme sa počas mojho pobytu v chráme Chom Thong v roku 2014. On tam bol v učení, ja na Vipassana "retreate". Dnes vedie Vipassana meditačné centrum Buddhist Community Development Center (BCDC) na základe poverenia budhistického mnícha a učiteľa "Ajahn Thong  Srimangalo". Naše zvítanie bolo srdečné. Pozval nás k stolu, aby sme sa pripojili k práve podávanemu obedu. Ukázal nám školu, previedol budhistickým chrámom a následne sme sa spoločne peši vidali na 1,5km dlhú prechádzku do meditačného centra.

(Pohľad na "kuty", kde sú ubytovaný návšetvnici počas "retreatu".) 

Keďže v rovnaký deň by sme chceli zvládnuť aspoň polovicu cesty smerom do mesta Pai, s Ctihodným Clydom sme sa rozlúčili. Vyslovil som želanie, rád by som sa ešte tento rok vrátil a zotvral pod jeho vedením v meditačnom centre, znova sa odovzdal meditácim. Aspoň na chvílu zabudnúť na materiálny svet, odpútať sa nie len od vecí, ale i od vzťahov. Ctihodný Clyde namiesto rozlúčenia predniesol modlitbu, nech nás štastie sprevádza počas cesty.
(Nech nás štastie sprevádza.)

Jazda dlhá 120km stála za to, podarilo sa mi nájsť nádherný rezort v kopcoch Baan Lana Rai Resort, kde sme úplne sami. Odmenou sú nám zvuky džungle, šum vetra v korunách stromov a bazén iba pre nás. Cestovať mimo sezónu sa nám vypláca...
(Rezort v kopcoch cestou do Pai.)
Veľa štastia, Andrej :)



No comments:

Post a Comment

S batohom do Thajska - Phangan, Tao a Bangkok

(seriál "S batohom do Thajska", časť 2., 03.09.17) Príbeh silnej štvorky pokračuje na ceste cez Phangan, Koh Tao do Bangk...